Part 5 - It took a minute girl, to steal my heart tonight

Dagen efter var det dags för Harry att flytta in i mitt hus. Jag hade rivit ner alla tapeter inne mitt stora rum, nu skulle det bli nytt och snyggt! Jag hade satt upp mitt hår i en slarvig knut och på mig hade jag bara en stor gammal t-shirt och korta pyjamasshorts.
Jag hade satt i Up All Night skivan i min gamla sterio som jag inte använt på jättelänge. Stole My Heart sattes igång och jag började genast sjunga med. (Sätt på stole my heart här om du vill ha med lite feeling..)
- The light shines. It's getting hot on my shoulder. I don't mind, this time it doesn't matter.
Cause your friends, they look good, but you look better. Don't you know all night I've been waiting for a girl like you to come around, round, round? Sjöng jag.
Jag andades in och tänkte precis sjunga med i refrängen när någons röst hördes bakom mig.
- Under the lights tonight, you turned around, and you stole my heart. Det var Harry.
Han närmade sig bakom mig men jag vände mig inte om, jag log bara.
- With just one look, when I saw your face, I fell in love. It took a minute girl, to steal my heart tonight, sjöng han.
Tänk att någon kunde sjunga så vackert. Jag blev knäsvag och bet mig i läppen. Han hade kommit fram precis bakom mig och han kramade mig bakifrån och kysste min nacke. Jag vände mig om. Hans lockiga hår var om möjligt ännu lockigare än vanligt. Han hade en vit t-shirt, ett par beiga chinos och vita converse på sig.
- Hi beautiful, sa han enkelt.
- Hey, sa jag och log.
- Harry, you have to change clothes if you want to paint! Do you have any old clothes with you? Sa jag.
- I have my entire wardrobe with me Al, sa han och skrattade.
Harry gick ut ur rummet, och kom snart tillbaka. Han hade tagit på sig ett par gråa mjukisbyxor, men han hade ingen tröja på sig. Min blick fastnade på hans vältrimmade mage. Jag hade ju sett Harry utan tröja förut, men inte såhär. Han märkte det tydligen för han tittade på mig, skrattade och gick bort för att ta på färg på hans pensel.
- What color should we paint? Frågade han.
- You can decide! Sa jag.
Han valde en ljusblå färg och vi började måla.
- Oh no! Utbrast jag.
Jag hade lyckats fått en hel del färg på kinden och Harry skrattade så han hållde på att ramla baklänges. Jag blängde på honom, sen tog jag penseln och målade ett streck över armen på honom. Det hela slutade med ett målarfärgskrig, och vi hade färg över hela oss. Harry lyfte upp mig i luften och kittlade mig så jag skrattade ihjäl.
- No Harry, stop it! Skrattade jag.
- Beg me! sa han.
- I beg you, please stop!
Han släppte ner mig. Vi var blåa i ansikterna båda två, och Harry hade blåa streck över hela magen.
Plötsligt ringde hemtelefonen och jag kilade iväg för att svara. Precis som förra gången Harry var hos mig så var det Eleanor som ringde. Men den här gången var det inte för att berätta att hon var gravid.
- Hey Alicia, vas happenin?
- Painting my room with Harry, jag skrattade.
- He really loves you, don't he Al? Sa hon förnuligt.
- I hope so, sa jag.
- Well, I know so! Sa Eleanor.
- Anyway, I wonder if you and Harry want to come to dinner tonight. Liam, Zayn and Niall will too.
- Of course, we'll be there! Sa jag.
- Okay, 18:00 then? Frågade Eleanor.
- Yes, see you later! Sa jag och lade på luren.
- Harry! We're going to Eleanor and Louis 6 o'clock tonight for dinner. All the boys will be there!
Men Harry svarade inte. Jag gick in i mitt rum och tittade runt, men han var inte där. Plötsligt kände jag armar runt mina axlar och han drog mig mot honom.
Kapitel 5 fick bli ett kort kapitel eftersom att det är försenat!
Dagen efter var det dags för Harry att flytta in i mitt hus. Jag hade rivit ner alla tapeter inne mitt stora rum, nu skulle det bli nytt och snyggt! Jag hade satt upp mitt hår i en slarvig knut och på mig hade jag bara en stor gammal t-shirt och korta pyjamasshorts.
Jag hade satt i Up All Night skivan i min gamla sterio som jag inte använt på jättelänge. Stole My Heart sattes igång och jag började genast sjunga med. (Sätt på stole my heart här om du vill ha med lite feeling..)
- The light shines. It's getting hot on my shoulder. I don't mind, this time it doesn't matter.
Cause your friends, they look good, but you look better. Don't you know all night I've been waiting for a girl like you to come around, round, round? Sjöng jag.
Jag andades in och tänkte precis sjunga med i refrängen när någons röst hördes bakom mig.
- Under the lights tonight, you turned around, and you stole my heart. Det var Harry.
Han närmade sig bakom mig men jag vände mig inte om, jag log bara.
- With just one look, when I saw your face, I fell in love. It took a minute girl, to steal my heart tonight, sjöng han.
Tänk att någon kunde sjunga så vackert. Jag blev knäsvag och bet mig i läppen. Han hade kommit fram precis bakom mig och han kramade mig bakifrån och kysste min nacke. Jag vände mig om. Hans lockiga hår var om möjligt ännu lockigare än vanligt. Han hade en vit t-shirt, ett par beiga chinos och vita converse på sig.
- Hi beautiful, sa han enkelt.
- Hey, sa jag och log.
- Harry, you have to change clothes if you want to paint! Do you have any old clothes with you? Sa jag.
- I have my entire wardrobe with me Al, sa han och skrattade.
Harry gick ut ur rummet, och kom snart tillbaka. Han hade tagit på sig ett par gråa mjukisbyxor, men han hade ingen tröja på sig. Min blick fastnade på hans vältrimmade mage. Jag hade ju sett Harry utan tröja förut, men inte såhär. Han märkte det tydligen för han tittade på mig, skrattade och gick bort för att ta på färg på hans pensel.
- What color should we paint? Frågade han.
- You can decide! Sa jag.
Han valde en ljusblå färg och vi började måla.
- Oh no! Utbrast jag.
Jag hade lyckats fått en hel del färg på kinden och Harry skrattade så han hållde på att ramla baklänges. Jag blängde på honom, sen tog jag penseln och målade ett streck över armen på honom. Det hela slutade med ett målarfärgskrig, och vi hade färg över hela oss. Harry lyfte upp mig i luften och kittlade mig så jag skrattade ihjäl.
- No Harry, stop it! Skrattade jag.
- Beg me! sa han.
- I beg you, please stop!
Han släppte ner mig. Vi var blåa i ansikterna båda två, och Harry hade blåa streck över hela magen.
Plötsligt ringde hemtelefonen och jag kilade iväg för att svara. Precis som förra gången Harry var hos mig så var det Eleanor som ringde. Men den här gången var det inte för att berätta att hon var gravid.
- Hey Alicia, vas happenin?
- Painting my room with Harry, jag skrattade.
- He really loves you, don't he Al? Sa hon förnuligt.
- I hope so, sa jag.
- Well, I know so! Sa Eleanor.
- Anyway, I wonder if you and Harry want to come to dinner tonight. Liam, Zayn and Niall will too.
- Of course, we'll be there! Sa jag.
- Okay, 18:00 then? Frågade Eleanor.
- Yes, see you later! Sa jag och lade på luren.
- Harry! We're going to Eleanor and Louis 6 o'clock tonight for dinner. All the boys will be there!
Men Harry svarade inte. Jag gick in i mitt rum och tittade runt, men han var inte där. Plötsligt kände jag armar runt mina axlar och han drog mig mot honom.

Kapitel 5 fick bli ett kort kapitel eftersom att det är försenat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback