Part 4 - About nine months

Ett ringande hördes, och det var dörrklockan. Jag hade försovit mig! Jag drog på mig ett linne och ett par sockar och sprang till dörren. Det var Harry.
- Hi babe, sa han och kramade mig.
- Hey!
- Can I come in? Sa han.
- Of course, nickade jag.
Harry gick in i den lilla hallen och jag skuttade in i mitt rum igen.
Jag ställde mig framför spegeln och borstade igenom mitt hår.
- So what are you going to do with the house? Frågade Harry.
- I don't know, I love this house and I will never sell it, sa jag.
- It's very beautiful here, sa han.
- I know, mumlade jag.
Jag satte på mig en sommarklänning över linnet.
Harry hade satt sig på min säng och jag satte mig bredvid honom. Jag log och puttade bak honom så han låg på rygg. Plötsligt ringde min telefon. Jag suckade och Harry skrattade.
Jag tog upp telefonen och lade mig bredvid Harry.
- Yeah, who is it?
- Hi Al, It's me, Eleanor.
- Oh, hi!
Harry hade satt sig upp och lekte med mitt hår. Jag fnissade.
- Am I disturbing you? Frågade hon och hon lät allvarlig.
- No, what is it?
Plötsligt hörde jag hur Eleanor snyftade till.
- Eleanor, talk to me, what is it!?
Harry hörde min oroliga röst, och han tittade djupt in i mina ögon. Jag tittade tillbaka på honom men min tanke hade satt sig på Eleanor.
- Is anyone there? Frågade Eleanor.
- Just Harry, but please, tell me whats wrong.
- Alicia... I'm... pregnant... viskade hon.
Det var någonting med hennes röst. Hon lät glad, men samtidigt ledsen.
- What!? Are you sure?
- Almost. But don't tell anyone!
- Are you gonna tell Lou? Viskade jag.
Harry började förstå vad det var som hände.
- I wanna be sure first, so please, listen to me. You can tell Harry, I meen... He Is Louis best friend. Tell him I need a doctor.
- Okay, sa jag.
Jag lade på luren. Jag tittade rakt ut i luften.
- Who was it? Harry fick mig att kolla på honom.
- Eleanor. Oh my god, Harry she things she's pregnant.
- What!?
- She said she needed a doctor.
- All right, come on then!
Harry och jag tog bussen till Eleanors hus. Vi pratade inte så mycket med varann på vägen, båda var oroliga. Vi mötte Eleanor och sen åkte vi till sjukhuset. Eleanor fick komma in till en doktor som skulle undersöka henne, medans Harry och jag satt utanför och väntade.
- Are you allright Alicia? Han tog min hand.
- Yeah, I'm just so afraid. What if there is no baby? She will be devastated.
Han svarade inte, bara kramade om mig.
Till sist kom Eleanor ut.
Hon var röd i ögonen av alla tårar, men hon skrattade.
- Lou is gonna be a father. Hon skrattade till.
Jag sprang fram till henne och kramade henne. Länge. Harry kramade om både mig och Eleanor.
- When are you going to tell him? Sa jag.
- I dont know, sa hon och tittade ner.
Vi bestämde oss för att Harry och jag skulle följa med Eleanor hem. Louis skulle komma dit och alla fyra skulle äta middag tillsammans. Sen skulle Eleanor (förhoppningsvis) berätta nyheten för Louis. Vi hade precis ätit färdigt och vi satt i soffan allihopa. Jag låg med huvudet i Harrys knä och han lekte med mitt hår igen.
Louis skrattade åt filmen vi såg på, en komedi. Plötsligt satte Eleanor på pause.
- What are you doing babe? Sa Louis och tittade på henne.
- Darling, there is something I have to tell you.
Louis blick blev orolig.
- What is wrong?
- Nothing is wrong, but i just wanted to tell you that our lives will change, sa Eleanor.
- What are you talking about?
- About nine months, then you will be called 'Dad'.
- Are you... Louis blev tyst.
Eleanor nickade. Louis sa inget mer. Han log, böjde sig över Eleanor och kysste henne.
Harry och jag smög ut ur huset och ut på verandan.
- Harry. I know that you had thought that I would move in with you, but I've been thinking a bit. Should'nt you be able to move in with me? I can not afford to leave the house, sa jag tyst.
- You don't know how much I wished you would say that, viskade Harry.
Harry lade sina händer runt min midja och sedan kysste han mig.
- I love you Alicia, viskade han i mitt öra.
Ett ringande hördes, och det var dörrklockan. Jag hade försovit mig! Jag drog på mig ett linne och ett par sockar och sprang till dörren. Det var Harry.
- Hi babe, sa han och kramade mig.
- Hey!
- Can I come in? Sa han.
- Of course, nickade jag.
Harry gick in i den lilla hallen och jag skuttade in i mitt rum igen.
Jag ställde mig framför spegeln och borstade igenom mitt hår.
- So what are you going to do with the house? Frågade Harry.
- I don't know, I love this house and I will never sell it, sa jag.
- It's very beautiful here, sa han.
- I know, mumlade jag.
Jag satte på mig en sommarklänning över linnet.
Harry hade satt sig på min säng och jag satte mig bredvid honom. Jag log och puttade bak honom så han låg på rygg. Plötsligt ringde min telefon. Jag suckade och Harry skrattade.
Jag tog upp telefonen och lade mig bredvid Harry.
- Yeah, who is it?
- Hi Al, It's me, Eleanor.
- Oh, hi!
Harry hade satt sig upp och lekte med mitt hår. Jag fnissade.
- Am I disturbing you? Frågade hon och hon lät allvarlig.
- No, what is it?
Plötsligt hörde jag hur Eleanor snyftade till.
- Eleanor, talk to me, what is it!?
Harry hörde min oroliga röst, och han tittade djupt in i mina ögon. Jag tittade tillbaka på honom men min tanke hade satt sig på Eleanor.
- Is anyone there? Frågade Eleanor.
- Just Harry, but please, tell me whats wrong.
- Alicia... I'm... pregnant... viskade hon.
Det var någonting med hennes röst. Hon lät glad, men samtidigt ledsen.
- What!? Are you sure?
- Almost. But don't tell anyone!
- Are you gonna tell Lou? Viskade jag.
Harry började förstå vad det var som hände.
- I wanna be sure first, so please, listen to me. You can tell Harry, I meen... He Is Louis best friend. Tell him I need a doctor.
- Okay, sa jag.
Jag lade på luren. Jag tittade rakt ut i luften.
- Who was it? Harry fick mig att kolla på honom.
- Eleanor. Oh my god, Harry she things she's pregnant.
- What!?
- She said she needed a doctor.
- All right, come on then!
Harry och jag tog bussen till Eleanors hus. Vi pratade inte så mycket med varann på vägen, båda var oroliga. Vi mötte Eleanor och sen åkte vi till sjukhuset. Eleanor fick komma in till en doktor som skulle undersöka henne, medans Harry och jag satt utanför och väntade.
- Are you allright Alicia? Han tog min hand.
- Yeah, I'm just so afraid. What if there is no baby? She will be devastated.
Han svarade inte, bara kramade om mig.
Till sist kom Eleanor ut.
Hon var röd i ögonen av alla tårar, men hon skrattade.
- Lou is gonna be a father. Hon skrattade till.
Jag sprang fram till henne och kramade henne. Länge. Harry kramade om både mig och Eleanor.
- When are you going to tell him? Sa jag.
- I dont know, sa hon och tittade ner.
Vi bestämde oss för att Harry och jag skulle följa med Eleanor hem. Louis skulle komma dit och alla fyra skulle äta middag tillsammans. Sen skulle Eleanor (förhoppningsvis) berätta nyheten för Louis. Vi hade precis ätit färdigt och vi satt i soffan allihopa. Jag låg med huvudet i Harrys knä och han lekte med mitt hår igen.
Louis skrattade åt filmen vi såg på, en komedi. Plötsligt satte Eleanor på pause.
- What are you doing babe? Sa Louis och tittade på henne.
- Darling, there is something I have to tell you.
Louis blick blev orolig.
- What is wrong?
- Nothing is wrong, but i just wanted to tell you that our lives will change, sa Eleanor.
- What are you talking about?
- About nine months, then you will be called 'Dad'.
- Are you... Louis blev tyst.
Eleanor nickade. Louis sa inget mer. Han log, böjde sig över Eleanor och kysste henne.
Harry och jag smög ut ur huset och ut på verandan.
- Harry. I know that you had thought that I would move in with you, but I've been thinking a bit. Should'nt you be able to move in with me? I can not afford to leave the house, sa jag tyst.
- You don't know how much I wished you would say that, viskade Harry.
Harry lade sina händer runt min midja och sedan kysste han mig.
- I love you Alicia, viskade han i mitt öra.

Kommentarer
Postat av: Nattha

Omg, så himla bra!

Mer! :D

2012-04-25 @ 20:39:21
URL: http://natthah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback