Part 1 - This is Nando's

Jag satt och väntade på bussen när min mobil började pipa. Jag tittade på skärmen. "Zayn" stog det, och jag kände att jag bara var tvungen att skoja med honom.
-  Yeah, this is Nando's, what do you want? Sa jag med tillgjort röst i luren.
- Oum, sorry? Nando's? Zayn lät väldigt förvånad.
Jag kunde inte hålla tillbaka skrattet.
- Haha, you go for everything I say, I'm just joking Zayn.
- Oh... well i knew that! Zayn ville inte erkänna att han hade gått på mitt lureri.
Jag såg bussen komma så jag famlade efter mitt busskort.
- Al? Are you there?
- Yeah, I'm here, the bus came.
- Oh, okay, so when are you coming? Tjatade Zayn.
- I'll be with ya in 5 minutes. Bye!
- Okay, see ya.
Jag lade tillbaka min mobil i fickan och jag satte mig på den första tomma platsen jag såg. Det satt ett gammalt par framför mig, de hållde handen. Jag log för mig själv.
Det tog inte lång tid alls innan jag var framme. Jag hoppade av bussen och gick in på Nialls tomt. Det stod några fans i en klunga och gick fram till mig.
- Are you really going in? Frågade en av tjejerna.
- Why not? Jag tittade på dom och gick runt huset till dörren.
Tjejernas röster hördes i bakgrunden, men jag var van.
Jag knackade på dörren och Niall öppnade.
- Hi Alicia! Sa Niall och kramade mig.
De andra killarna kom springande ner för trappan. Alla kramade om mig och log.
- So, what are we going to do today? Frågade jag.
- I don't know, but i really need a meal! Nialls röst var desperat, och alla suckade.
Niall gick in till köket men de andra stannade kvar i hallen.
- Well, the weather is wonderful, we could go to the beach tonight. We can grill and camp!
- I think thats sounds like a great idea, sa Liam och Zayn instämde.
- I'm on! I can call Eleanor and she can come with us. Louis var väldigt förväntansfull.
- Wait a minute, where's Harry? Först nu märkte jag att Harry inte var i rummet.
Ingen hann svara, för Harry kom gående in i rummet. Han log sitt magiska leende, gick fram till mig och kramade mig. Men det kändes inte som en sådan där vanlig kram, det var något mer med den där kramen.
Det blev tyst. Plötsligt kom Niall in i rummet, med den största mackan jag någonsin sett.
- Niall, what the hell are you doing? Zayn började nog bli trött på Niall.
- Eating.
- No, are you sure about that? Louis spelade förvånad.
Jag fnissade. Men sen blev jag allvarlig.
- Are we going or not? We have to pack!
Jag satt och väntade på bussen när min mobil började pipa. Jag tittade på skärmen. "Zayn" stog det, och jag kände att jag bara var tvungen att skoja med honom.
-  Yeah, this is Nando's, what do you want? Sa jag med tillgjort röst i luren.
- Oum, sorry? Nando's? Zayn lät väldigt förvånad.
Jag kunde inte hålla tillbaka skrattet.
- Haha, you go for everything I say, I'm just joking Zayn.
- Oh... well i knew that! Zayn ville inte erkänna att han hade gått på mitt lureri.
Jag såg bussen komma så jag famlade efter mitt busskort.
- Al? Are you there?
- Yeah, I'm here, the bus came.
- Oh, okay, so when are you coming? Tjatade Zayn.
- I'll be with ya in 5 minutes. Bye!
- Okay, see ya.
Jag lade tillbaka min mobil i fickan och jag satte mig på den första tomma platsen jag såg. Det satt ett gammalt par framför mig, de hållde handen. Jag log för mig själv.

Det tog inte lång tid alls innan jag var framme. Jag hoppade av bussen och gick in på Nialls tomt. Det stod några fans i en klunga och gick fram till mig.
- Are you really going in? Frågade en av tjejerna.
- Why not? Jag tittade på dom och gick runt huset till dörren.
Tjejernas röster hördes i bakgrunden, men jag var van.
Jag knackade på dörren och Niall öppnade.
- Hi Alicia! Sa Niall och kramade mig.
De andra killarna kom springande ner för trappan. Alla kramade om mig och log.
- So, what are we going to do today? Frågade jag.
- I don't know, but i really need a meal! Nialls röst var desperat, och alla suckade.
Niall gick in till köket men de andra stannade kvar i hallen.
- Well, the weather is wonderful, we could go to the beach tonight. We can grill and camp!
- I think thats sounds like a great idea, sa Liam och Zayn instämde.
- I'm on! I can call Eleanor and she can come with us. Louis var väldigt förväntansfull.
- Wait a minute, where's Harry? Först nu märkte jag att Harry inte var i rummet.
Ingen hann svara, för Harry kom gående in i rummet. Han log sitt magiska leende, gick fram till mig och kramade mig. Men det kändes inte som en sådan där vanlig kram, det var något mer med den där kramen.
Det blev tyst. Plötsligt kom Niall in i rummet, med den största mackan jag någonsin sett.
- Niall, what the hell are you doing? Zayn började bli trött på Niall.
- Eating.
- No, are you sure about that? Louis spelade förvånad.
Jag fnissade. Men sen blev jag allvarlig.
- Are we going or not? We have to pack!

Det är lite segt i början, men nästa kapitel gillar jag! Part 2 kommer alltså imorgon, håll utkik!

//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback